Bra presenter till Ramadan

Det är Ramadan just nu. Mamma är muslim så vi har lite festligheter här hemma. Hon försöker att fasta men det går inte så bra. Jag tror att det är betydligt lättare att fasta om man är på plats i ett muslimskt land där flera fastar. Pappa är ju dessutom kristen så det blir lite komiskt här hemma. Hursomhelst så brukar mamma iallafall försöka att fasta sista veckan och särsklit noga de sista dagarna. Sedan har vi typ lillajul här hemma. När ramadan avslutas är det vanligt att folk ger varandra presenter. Det är en tradition som vi även gör i vår familj. Det går inte alls att jämföra med julafton men vi köper lite grejer till varandra.
huua

Till pappa köpte jag nya fiskedrag på Happy Angler. Jag vet att han brukar shoppa sina fiskeprylar därifrån. Till mamma köpte jag en stegräknare på Stadium. Det är inte ett krav att ge någon något fast det är alltis roligt att ha en anledning att fira. Jag älskar fester!

För min egen del så vet jag att jag kommer att få pengar från mormor och morfar. De brukar alltid skicka pengar när ramadan slutar. Det blir jag såklart väldigt glad över, tycker att det är kanon att kunna köpa något själv. Pengar är roligt att få men så himla tråkigt att ge.

Leave a Reply

