Turkiets nationaldag

Idag är det Turkiets nationaldag. Grattis till det! Turkiet är det land som flest svenskar besöker och det finns massor av billiga charterresor dit från flera olika orter i Sverige.
djid
Jag kanske är lite partisk men Turkiet är det bästa landet tillsammans med Sverige och det finns otroligt mycket att göra och se. Antalya är en stor favorit men även Istanbul och Bodrum.
Förutom sol och bad så erbjuder Turkiet så mycket mera så det är verkligen inte konstigt att så många reser dit gång på gång. Det är god mat, världens tredje största kök och faktiskt före Italien. En häpnadsveckande kultur och kallas för civilisationes vagga många gånger. Turkiet har haft flera av historiens största riken och alla har lämnat något minne efter sig. Vad jag personligen tycker är bäst är människorna. De är så gästvänliga, inte bara min släkt utan även de som jag inte känner. Turkiet är ett växlande land och det är stora kontraster. Har ni inte varit där tycker jag att ni ska boka en resa bums till nästa sommar. Nu blev detta som ett reklaminlägg för Turkiet men det är väl inte konstigt då mamma kommer därifrån?

Jag kanske ska tillägga att Turkiet firar sin nationaldag för det var idag som republiken Turkiet grundades av Ataturk.

Leave a Reply

